Η 24η Σεπτεμβρίου και η άμεση σχέση της με την ναυτιλία

24 Σεπτεμβρίου σήμερα. Με αφορμή την σημερινή παγκόσμια ημέρα ναυτιλίας, θα ήθελα να αναφέρω δυο πράγματα.

Πως έχω σιχαθεί να μου σερβίρουν το τι θα σκέφτομαι και να μου το λένε μέχρι και βάση ημερολογίου το πότε θα το σκέφτομαι.

Και πως αν περάσει αυτή η μέρα και μπει η επόμενη θα πρέπει να αφιερώνω χρόνο και φαιά ουσία για να σκέφτομαι κάτι άλλο, άσχετο με αυτό της προηγούμενης ημέρας.

Μπορεί κάθε φορά που ανοίγουμε το ραδιόφωνο να μην κάνει την φοβερότερη των εντυπώσεων η αναφορά μιας ακόμη παγκόσμιας ημέρας, αλλά πραγματικά αν κάποιος κάνει τον κόπο και μπει σε μια οποιαδήποτε ιστοσελίδα με τον κατάλογο αυτών των ημερών θα διαπιστώσει πως πρόκειται για ότι πιο ανούσιο μπορεί να σκεφτεί κάποιος.

Και αυτός ο κάποιος υποτίθεται παράγει πολιτισμό.

Τι μπορεί να συνεισφέρει στην ανθρωπότητα την 11η Ιουλίου, που σκάει ο τζίτζικας και πας για το μπανάκι σου, μια παγκόσμια μέρα πληθυσμού;

Ναι, πληθυσμού.

Πόσο πιο αόριστο μπορεί να γίνει;

Και ποιο το νόημα;

Κάπου το χάνω.

Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ μια  τέτοια μέρα είναι πως για χάρη αυτού του πληθυσμού που υποτίθεται θα αφιέρωνες λίγο από τον χρόνο σου, τελικά χάνεις την μέρα σου κάνοντας τα 2 χιλιόμετρα στην παραλιακή σε 3 ώρες.

Καταλαβαίνω, συνήθως τις αναφέρουν κάτι ραδιοφωνικοί παραγωγοί, ξέρετε αυτοί με τις αισθησιακές φωνές, για να γεμίσουν τον χρόνο με λίγη περισσότερη και άχρηστη πολυλογία αντί να βάλουν κανένα κομμάτι της προκοπής.

Και ρωτάω.

Γιατί όπως από την μύγα ξίγκι, θα πρέπει εμείς να βγάζουμε νόημα από τα ανούσια;

Γιατί θα πρέπει να χειραγωγούμαστε ακόμα και στα πιο απλά και κάποιος να μας υποδεικνύει τις ημερήσιες σκέψεις μας;

Και τέλος,

Γιατί δεν μας εκνευρίζει έστω και στο ελάχιστο αυτή η αηδία που ακούει στο όνομα παγκόσμια ημέρα, μόνο και μόνο επειδή κάποιος κάποτε σκέφτηκε να την καθιερώσει με τον εμβληματικό όρο παγκόσμια;

Ναι το ξέρω μπορεί να ασχολούμαι με μαλακίες, αλλά στην τελική αυτά που θεωρούμε σοβαρά ποιος μου λέει πως κι αυτά μαλακίες δεν είναι.

Και ποιός επίσης μου λέει πως και τα σοβαρά κάποιος άλλος μου έχει υποδείξει το πότε να τα σκέφτομαι κι αυτά.

magritte-treachery-of-images

Δεν ξέρω γιατί αλλά η αγαπημένη μου είναι στις 19 Νοεμβρίου.

Διάλεξε και εσύ τώρα την δική σου αγαπημένη παγκόσμια ημέρα.

