Σμολ φοργουορντ

μπήκα στον ηλεκτρικό είχα καιρό να το κάνω
δεν έκοψα εισιτήριο
το τρένο έφτασε κι εγώ μπήκα -δεν επιβιβάστηκα-
περίμενα υπομονετικά να βγουν οι μέσα και μετά μπήκα
ή ανέβηκα
αν και το ανέβηκα μοιάζει άστοχο αφού το τρένο είναι στο ίδιο επίπεδο με τον σταθμό
κάθισα και παρατήρησα τους επιβάτες
το έχεις κάνει ποτέ; όλοι κοιτάζουν έξω ή ασχολούνται με το κινητό τους
βλέμματα δεν συναντώνται
όλοι είναι ξένοι και ξένοι παραμένουν
τότε παρατήρησα κι εμένα
ο τουρίστας τους βλέπει όλους πρόβατα

η ονειροπόληση μου διακόπηκε όταν στον επόμενο σταθμό μπήκε ελεγκτής
δυο τρεις έφυγαν επί τόπου
είπα στον εαυτό μου να μην φοβηθεί
θα προσπαθούσα να τον αντιμετωπίσω με τα λόγια
ματαίως
αφού του εξήγησα πως δεν είχα εισιτήριο και ταυτότητα βγήκαμε έξω
ο ελεγκτής απομακρύνθηκε μάλλον να δώσει σήμα στην αστυνομία
ήμουν πλέον στην δικαιοδοσία του σεκιουριτά
όμως
δεν είχα πλέον την υπομονή και γνωρίζοντας πως δεν έχει το δικαίωμα να με ακουμπήσει
προσπάθησα να κάνω αυτό που έκαναν και οι προηγούμενοι στο βαγόνι
να φύγω
έκανα μια απότομη κίνηση να ξεφύγω από τα αριστερά
αλλά με ένα σβέλτο βήμα προς τα δεξιά του και με απλωμένα
τα χέρια διάπλατα μου έκλεισε τον διάδρομο
τότε πήγα από την αντίθετη
δηλαδή αποπειράθηκα γιατί και σ’ αυτή την περίπτωση βρέθηκα αποκλεισμένος
κλείνοντάς μου τον δρόμο προς την έξοδο του σταθμού
που φαινόταν στο βάθος
ταυτόχρονα από το μυαλό μου περνούσαν με αστραπιαία
ταχύτητα οι κανόνες του παιχνιδιού
όποιος έκανε πρώτος επαφή
έχανε τον αγώνα
με τον άλλο να έχει δικαίωμα μηνύσεως στον πρώτο
για απόπειρα βλάβης της σωματικής του ακεραιότητας
έπρεπε λοιπόν να σκεφτώ την επόμενή μου κίνηση πριν να ήταν αργά
η δικιά του ήταν
να με ανατρέψει ψυχολογικά
με τρας τοκ
«μικρέ δεν θέλω να σε απογοητεύσω αλλά έχω δουλέψει το πικ εν ρολ πολύ στην καριέρα μου»
ήταν ξεκάθαρο το παιχνίδι ήταν χαμένο
είχα πέσει σε επαγγελματία
θα με εγκλώβιζε συνεχώς και όσο έπρεπε μέχρι να έρθει η αστυνομία
η οποία έχει άλλους κανόνες
επιτρέπεται να σε αγγίζει -ή και χτυπάει- χωρίς να φέρνεις την παραμικρή αντίσταση
άδικοι κανόνες σκέφτηκα
που με έκαναν να πεισμώσω

έχοντας τοίχο στα αριστερά και τις ράγες στα δεξιά
αποφάσισα να ρισκάρω και
να πάω για καλάθι και φάουλ
με αποφασιστικό βηματισμό πήγα προς το μέρος του
και πέφτοντας επάνω του χρησιμοποίησα την δύναμη της αντίστασής που έβαλε ώστε
να πέσω πειστικά και χωρίς να χτυπήσω μέσα στις ράγες

αυτό ήταν
το παιχνίδι είχε χαθεί
σηκώθηκα κουτσαίνοντας βρίζοντας και φωνάζοντας προς το πρόσωπό του
έλεγα πως προσπάθησε να με σκοτώσει
τότε συνέβη και αυτό που προσδοκούσα
οι υπόλοιποι επιβάτες που περίμεναν το επόμενο τρένο
έτρεξαν να με ανεβάσουν στην πλατφόρμα
και ξεκίνησαν απειλητικά να πλησιάζουν προς το μέρος του
ο ελεγκτής που είχε μόλις επιστρέψει με συνοδεία οργάνου
είχε μείνει έκπληκτος
ένα πλήθος να με υπερασπίζεται και
ένας σεκιουριτάς να προσπαθεί να δώσει εξηγήσεις
ήταν μάταιο
τότε έδειξα το μεγαλείο μου λέγοντάς του πως
δεν θα υποβάλω μήνυση αλλά
θα έπρεπε να μου ζητήσει μία συγγνώμη
ως όφειλε
με κατεβασμένα τα μούτρα το έκανε
γνωρίζοντας
πως σε αντίθετη περίπτωση θα έχανε αυτομάτως την θέση του
-όχι την δουλειά του-

μια φορά εγώ δεν πλήρωσα φράγκο

546

 

